Prvním zásadním krokem, ke splnění tohoto snu, tedy přímé linky Praha – Tchaj pej, bylo říjnové uzavření dohody o vzájemných leteckých právech mezi úřady pro civilní letectví obou zemí. Obvykle mezivládní dohoda byla uzavřena pouze na úrovni leteckých úřadů kvůli komplikovaným vztahům Tchaj-wanu s kontinentální Čínou. Celé toto snažení by mělo skončit v létě 2009, kdy by se letiště Praha Ruzyň mohlo tohoto spoje s leteckou společností ČSA dočkat.
Získávání nových dálkových linek je jednou z priorit vedení Praha Ruzyně. Dálkové lety totiž přivezou do Prahy lukrativní přestupující pasažéry, kterou jsou na každém letišti motorem dalšího rozvoje.
Vedle linky do Soulu má nyní Praha již jen dva další dálkové spoje. Oba míří do Severní Ameriky. Do New Yorku létají ČSA a na největší letiště světa v americké Atlantě létají Delta Airlines. V létě 2008 však chtějí ČSA obnovit v lednu zrušené lety do kanadského Toronta, samozřejmě v omezené míře.