ČSA přitvrdily podmínky věrnostního programu, přečtěte si je

Záchranný plán Českých aerolinií (ČSA) se nezastavil ani před věrnostním programem. Letecká firma výrazně zpřísnila podmínky využívání nasbíraných mil a oznámení změny v těchto dnech rozesílá zákazníkům.

Mimo jiné jde o omezení spolupráce v rámci aliance Skyteam. Aby vám nezmizely všechny nasbírané míle, musíte alespoň jednou za dva roky letět letadlem ČSA. Nestačí už tedy linka některého z aliančních partnerů, za kterou by navíc ČSA musely zaplatit.

Jde o trend, který nyní v Evropě může pozorovat řada cestujících. Tvrdá konkurence rozkližuje letecké aliance, partneři si například navzájem nepouštějí cestující do letištních salonků nebo mění princip uznávání mil. Novinkou u ČSA je i to, že platnost každé míle je omezena na 24 měsíců. Pokud klient míle v této lhůtě nevyužije, automaticky se z jeho účtu smažou.

Základní změny začnou platit od 1. května. Poté mají členové programu půl roku na to, aby své „staré“ míle (starší než dva roky) nějak využili, jinak o ně přijdou. ČSA si od změn slibují lepší obchodní výsledky. Problém ale může být stálé zmenšování sítě linek, což znevýhodňuje věrnou business klientelu. Celkem je ve věrnostním programu ČSA přes půl milionu lidí.