ovšem nepodařilo.
Letecké společnosti a cestovní kanceláře musejí od loňského listopadu zatím jen uvádět konečnou cenu letenek. Komise se teď pokouší podruhé zavést zmíněné pojištění v rámci revize směrnice o zájezdech. Kvůli neúspěchu komise nejsou peníze klientů leteckých zájezdů chráněny.
Evropské komisi v její snaze prosadit povinné pojištění nahrávají aktuální problémy cestovatelů všech evropských zemí. Od roku 2000 totiž zkrachovalo v zemích Evropské unie přes padesát leteckých společností.
Jejich klienti však na rozdíl od cestovních kanceláří nemají nárok na vrácení peněz, za které si nakoupili letenky. Revizi směrnice by měl Evropský parlament začít projednávat v první polovině příštího roku. Její rychlejší přijetí zpožďuje řada sporných bodů, mimo jiné také otázka morálního čili nemajetkového
odškodnění klientů v případě zkaženého zájezdu.
Zatímco zástupci spotřebitelů požadují zavedení tohoto institutu, cestovky jsou striktně proti. Evropská komise si už letos nechala vypracovat studii dopadu takového nařízení, ale výsledky nejsou ještě známy.