EK: Většina aerolinek již při prodeji letenek nemate zákazníky

Většina velkých evropských aerolinek a internetových stránek již při prodeji letenek neklame své zákazníky. Vyplývá to z výsledků šetření, které zahájila Evropská komise téměř před dvěma lety. Komise během uplynulých 18 měsíců vyšetřovala celkem 135 webových portálů, z nichž 115 napravilo vytknuté chyby.

Těm, kteří tak neučiní nebo neučinily, hrozí uzavření, jež jim mohou nařídit národní orgány. EK zároveň letos v březnu nakupovala na internetu v utajení letenky u 67 velkých evropských aerolinek a 52 z nich požadavkům vyhovělo; mezi nimi byl i český národní letecký dopravce ČSA.

„Celoevropské šetření v leteckém sektoru mění tvář internetových stránek zaměřených na prodej letenek. S tím se ale nemůžeme spokojit a musíme odvést ještě spoustu práce,“ uvedla eurokomisařka pro ochranu spotřebitelů Meglena Kunevová s tím, že dalším krokem je dohoda celého leteckého sektoru na celoevropských pravidlech pro prodej letenek na internetu. Komise přitom na počátku šetření dospěla k závěru, že při nákupu letenek po internetu je obchodníky šizen a klamán zavádějícími informacemi či reklamou každý třetí zákazník v EU.