iDNES.cz, odkud tato zpráva pochází, však odhaduje ve skutečnosti ještě větší útraty za letenky. Čísla z IATA totiž nezahrnují prodeje nízkonákladových společností ani charterové lety. Jen s nízkonákladovými dopravci přitom loni v Praze cestovala více než pětina cestujících. Reálné prodeje tak mohou přesáhnout 12 miliard korun.
Prodej letenek se zvyšuje u velkých prodejců a naopak oslabuje u menších. V růstu pokračuje především skupina Student Agency (Kralovna.cz) . Loni její prodej letenek vzrostl o 14 procent, a společnost tak už překročila pětinový tržní podíl.
Létání je pro Čechy čím dál dostupnější. Průměrná cena letenky bez poplatků za rok spadla bezmála o 400 korun na 10 242 korun. Větší pád cen letenek brzdí ale různé taxy. Všemožné palivové a letištní poplatky rostou závratným tempem; za rok za ně lidé zaplatili o čtvrtinu více a na celkové ceně letenky se už podílí 23 procenty.
Většina leteckých společností i prodejců již ale ukazuje cestujícím kompletní ceny, tedy včetně těchto poplatků.