Důvodem není nespokojenost se současnými provozovateli, ale skutečnost, že v roce 2010 dojde k vypršení stávajících smluv. Letiště vyzvalo ke spolupráci i městskou policii a Magistrát hlavního města Prahy.
Jednání o nastavení podmínek výběrového řízení potrvají do konce srpna. Každá společnost bude muset mít mezi 150 a 180 vozy, z toho minimálně dvacet minibusů. Zbytek by měly být vozy nejméně střední třídy, například VW Passat či Škoda Superb. Jejich stáří nesmí překročit čtyři roky. První provozovatel má dopravu zajišťovat od 1. února příštího roku do konce roku 2013, druhý pak tři roky od ledna 2011. Firmy mají mít k dispozici kiosky v příletových halách T1 a T2 a odstavná stání za parkovištěm C. Žlutá taxi budou muset jezdit za magistrátem nařízené ceny, a to i mimo hlavní město.