Letiště Vodochody chce nalákat levné aerolinky a být konkurencí Ruzyni

Letiště Vodochody se hodlá zaměřit zejména na nízkonákladové a charterové lety. Chce na nich odbavit o dva miliony lidí víc, než plánovalo. Společnost Penta, která letiště vlastní už předložila úřadům projekt, který počítá s vybudováním dalších pojezdových drah umožňujících zvýšení kapacity vzletové a přistávací dráhy.

Podoba letiště Vodochody má být maximálně přizpůsobena potřebám nízkonákladových aerolinií. Počítá s jednoduchým systémem provozních ploch, díky kterému se letadla nebudou muset příliš dlouho zdržovat. Terminál ve Vodochodech navíc nebude určen k přestupování.

Součástí odbavovací budovy má být kromě nezbytného zázemí i obchodní galerie a centrální restaurace s výhledem na letištní plochu. Výstavbu plánuje firma zahájit už v příštím roce.

Vodochody ve zdůvodnění záměru tvrdí, že letiště Ruzyně nebude schopné uspokojit nároky nízkonákladových dopravců. Podle společnosti Penta se díky novému mezinárodnímu letišti podaří přilákat do České republiky další společnosti, které sem dosud z ekonomických důvodů nelétají.

Vodochody se odvolávají na pět let starou studii společnosti York, podle které může neuspokojení poptávky po nízkonákladové letecké dopravě snížit tvorbu HDP až o tři procenta.

Zhruba tisíc pohybů letadel za rok nyní tvoří hlavně tovární provoz Aera, vzlety a přistání bussiness jetů a zkušební provoz leteckých společností. Vedle Travel Servisu a ČSA tu zaškoluje piloty a zkouší letouny i Lufthansa nebo KLM-Air France.