„K této situaci by nemělo dojít další tři měsíce,“ řekl Pištělák. Své tvrzení opírá o prodej a rezervace letenek. Úbytek cestujících zatím odmítají ČSA řešit snižováním své přepravní kapacity. „Mohli bychom některá letadla uzemnit, ale my touto cestou nechceme jít. Letadlo,které nelétá, nevydělává,“ řekl Pištělák.
Proto ČSA hledají nové linky, jež by společnosti přinesly zisky. Z tohoto pohledu úspěšně pronikají na Blízký a Střední východ. Mezi Prahou a Moskvou začnou létat dokonce 27krát týdně.
Nově ČSA zamíří do Novosibirska a Taškentu v Uzbekistánu. Společnosti se také
podařilo převzít několik linek do italských center, které částečně vyklidila v důsledku své dlouhodobé krize Alitalia.
Vedení letecké firmy by chtělo na mzdových nákladech letos ušetřit zhruba 300 milionů korun. Zaměstnancům dalo na vybranou mezi dobrovolným snížením mezd na loňskou úroveň či propuštěním.