Letenky Nezařazené: levné a online letenky od Nezařazené
Aktuální články a letenky Nezařazené
Evropská komise schválila bez podmínek převzet í amerických aerolinek Continental Airlines leteckou firmou UAL, která je mateřskou společností aerolinek United Airlines. Spojením v hodnotě 3,17 miliardy USD vznikne největší letecká společnost na světě. EK v prohlášení uvedla, že výsledkem spojení nebude výrazné zvýšení podílu
aerolinek na trhu. Podle šetření komise se aktivity firem na jednotlivých trasách převážně překrývají,
jejich spojení by tak nemělo vážně ohrožovat konkurenci na jednotlivých trasách. Nová společnost
s ročními tržbami přes 29 miliard dolarů bude sídlit v Chicagu. Létat bude do zhruba 370 destinací. United
jsou nyní třetím největším přepravcem v USA podle objemu přepravy. Continental Airlines jsou čtvrté největší
americké aerolinie.
Světovou jedničkou mezi leteckými společnostmi jsou pro letošní rok jihokorejské Asiana Airlines. Zvítězily v anketě World Airline Awards, kterou každoročně pořádá britská společnost Skytrax. České aerolinie neobhájily první místo v regionu východní Evropy a o jednu příčku klesly, první místo v regionu ukořistil maďarský Malev. Na druhém místě nejlepších aerolinií světa skončily Singapore Airlines, které se na špici umísťují pravidelně, a třetí místo patří společnosti Qatar Airways.
Kdo se chystá rezervovat letenku pro odlet z některého z německých letišť, si bude muset připlatit. Téměř na všechny lety se po prvním lednu příštího roku bude vztahovat nová letecká daň. Ta je součástí vládního balíčku, jejž německá vláda schválila v polovině minulého týdne.
Německá letecká daň se platí při odletu z německých letišť počínaje 1. lednem 2011. Vztahuje se na rezervace letenek po tomto datu a její výše se liší podle délky letu: do 2500 kilometrů je to osm eur, do šesti tisíc kilometrů 25 eur a nad šest tisíc kilometrů 45 eur daň se nevztahuje na tranzitní, nákladní a soukromé lety a na děti do dvou let věku. (Celý příspěvek…)
Ve čtvrtek 10. června oslavila aliance SkyTeam 10. výročí svého vzniku. Kdo tedy mohl slavit na území České republiky? ČSA, Air France / KLM, Delta Airlines, Korean Air, Aeroflot a Alitalia. Všechny tyto letecké společnosti jsou členy aliance SkyTeam a zároveň mají zastoupení v České republice. (Celý příspěvek…)
Maďarská letecká společnost Malév se rozhodla přidat k dalším leteckým společnostem (např. Air France / KLM, Delta AirLines, Lufthansa, Swiss Air, Austrian Airlines, Brussels, British Airways, Finnair, Alitalia) a od 15.06. nebude vracet svým klientům palivové příplatky v případě storna letenek.
V té souvislosti je zajímavé, že Asociace cestovních kanceláří České republiky (ACK ČR) pokládá toto rozhodnutí za odporující Zákonu o ochraně spotřebitele a Občanskému zákoníku. (Celý příspěvek…)
Nejlepší letiště světa je v Singapuru. V nezávislém průzkumu provedeném mezi deseti miliony cestujících ze 190 měst světa zvítězilo letiště Singapore Changi Airport. Na evropském kontinentu se nejlépe umístilo letiště v Mnichově, ale na paty mu šlape rychle se zlepšující konkurence z Helsinek.
Na tamním letišti Vantaa si pasažéři pochvalují kromě už naprosto běžného Wi-Fi připojení například zcela nový systém bezdrátového nabíjení mobilních telefonů, který prozatím funguje v kavárně Alvar, v restauraci Seasons a v odpočinkovém prostoru Via Lounge, kde má 250 cestujících k dispozici například soukromé sprchy nebo bar. V příštích letech helsinské letiště chystá podobnou technologii, která by byla schopna bezdrátově nabíjet i notebooky.
Letecké společnosti British Airways a Iberia se spojují, vznikne díky tomu nová dvojka na evropském nebi podle počtu cestujících na kilometr s tržní hodnotou 7,8 miliardy USD. Obě ztrátové společnosti doufají, že nový společný podnik s 408 letadly začne do 200 destinací létat do konce roku. Sídlo firmy bude v Londýně.
Zahraniční cestovatelé do Izraele a z Izraele během několika let možná budou moci namísto Ben Gurionova mezinárodního letiště využívat nové letiště v Negevu. Jeho výstavbu, která by měla posílit ekonomický růst Negevu a odlehčit Ben Gurionovu letišti, které se nachází mezi Tel Avivem a Jeruzalémem, navrhl místopředseda izraelské vlády Silvan Šalom, který je také ministrem pro rozvoj Negevu a Galileje.
Evropa chystá další zpřísnění kontrol na letištích. Na konci dubna vstoupí v platnost nařízení 300/2008 Evropského parlamentu a Rady o společných pravidlech v oblasti ochrany civilního letectví před protiprávními činy. V Británii se již plánuje, že bude ručně kontrolováno každé třetí zavazadlo a každý třetí cestující prohledán a bude se muset zout. Pražské letiště však velké změny neočekává.
Pražské letiště Ruzyně loni odbavilo 11,64 milionu cestujících. Meziročně to znamená osmiprocentní pokles, v absolutních číslech letiště přišlo oproti roku 2008 téměř o milion pasažérů. Úbytek pasažérů připisuje vedení podniku ekonomické krizi.
Především v prvním čtvrtletí roku 2009 došlo k redukci nabízených letů ze strany leteckých společností. Od listopadu cestující opět přibývají. Trend potvrdil i leden, kdy Ruzyní prošlo o 5,5 procenta cestujících více než před rokem. Růst by měl pokračovat i nadále. Navzdory celkovému úbytku se Praze loni podařilo přilákat více přestupujích pasažérů. K přestupu Ruzyni využilo 1,3 milionu lidí, což je o devět procent více než předloni. Transfery představují už téměř čtvrtinu celkového počtu cestujících.
Přední americké letecké společnosti zvýšily palivové příplatky u letů do Evropy o 20 dolarů pro zpáteční let. Příplatky u letů do Paříže, Frankfurtu a většiny dalších měst naevropském kontinentu nově podle představitelů aerolinek stouply na 280 dolarů pro zpáteční letenku, u letů do Londýna na 242 dolarů. Zvýšení
příplatků agentuře AP potvrdily letecké společnosti American Airlines, Delta Air Lines, Continental Airlines a United Airlines.
Možná vás to překvapí, ale ač na nás slovo krize útočí skoro každý den z některého celostátního deníku, tak evropským nízkonákladovým aerolinkám rostla čísla, která vypovídají o jejich úspěchu či neúspěchu. Navíc, když je známo, že celkově letecká přeprava osob v Evropě loni klesla o více než 5 %.
Nízkonákladovky však umí ve svém oboru letecké přepravy chodit i během krize a tak za loňský rok přepravily 162,5 milionu cestujících, což je v meziročním srovnání nárůst o 8,7 %, tedy zhruba 13 milionů cestujících. Díky zvýšení přepravy firmy tak loni nabaly 3000 nových zaměstanců. Celkově lety nízkonákladovek činí v současnosti více než třetinu všech letů v rámci Evropy.
Lufthansa, Swiss Air a Austrian Airlines mají v České republice od 1. ledna 2010 společné obchodní zastoupení. Nové uskupení povede Fabrice Tamegger (38), který doposud působil v Austrian Airlines na pozici manažera pro Česko a Slovensko.
Ekonomická krize loni snížila počet cestujících na tuzemských mezinárodních letištích a některá poslala do červených čísel. Pražské Ruzyni ubylo 8 procent cestujících, v Ostravě Mošnově 13 procent, v Karlových Varech desetina a pardubickým letištěm prošlo za rok 2009 téměř o polovinu méně cestujících než v roce předešlém. Finační ztrátu čekají letiště v Pardubicích a Ostravě Mošnově.
Asijské aerolinky opět potvrdily, že jsou světovou jedničkou. Obsadily totiž všechny první příčky v anketě World Airline Awards. Titul Aerolinka roku 2009 získaly Cathay Pacific, nejlepší nízkonákladovou společností je Air Asia a nejlepší palubní personál mají Malaysia Airlines. V anketě letos hlasovalo více než 16,2 milionu lidí z 97 zemí světa. Hongkongská Cathay Pacific, která se umístila na prvním místě již potřetí za posledních deset let, letos odsunula na druhé místo loňského vítěze Singapore Airlines. Nejlepší leteckou společností v Evropě byl za rok 2009 vyhlášen švýcarský Swiss, a vystřídal tak na evropském trůnu loňského vítěze, německou Lufthansu.
Nizozemsko je první evropskou zemí, kde byla zřízena zvláštní komise pro řešení sporů s leteckými společnostmi. Tato komise (www.geschillencommissieluchtvaart.nl) zahájila činnost k 1. červenci 2009 a je kompetentní k řešení individuálních stížností klientů, které se týkají práv cestujících vyplývajících z nařízení č. 261/2004 o právech cestujících v letecké přepravě (nařízení stanovuje společná pravidla náhrad a pomoci cestujícím v případě odepření nástupu do letadla, zrušení nebo významného zpoždění letů), z nařízení č. 2111/2005 o vytvoření seznamu leteckých společností, které jsou vystaveny zákazu provozování činnosti v EU (černá listina) a nařízení č. 1107/2006 o právech cestujících se sníženou pohyblivostí v letecké přepravě. (Celý příspěvek…)
Povinné pojištění leteckých společností proti úpadku nebo insolvenci by mohlo napodruhé evropskou legislativou projít. Evropská komise se toto povinné pojištění snažila zahrnout již vloni do nově přijatého nařízení Evropské unie o společných pravidlech pro poskytování služeb letecké přepravy. Tehdy se jí to
ovšem nepodařilo.
Letecké společnosti a cestovní kanceláře musejí od loňského listopadu zatím jen uvádět konečnou cenu letenek. Komise se teď pokouší podruhé zavést zmíněné pojištění v rámci revize směrnice o zájezdech. Kvůli neúspěchu komise nejsou peníze klientů leteckých zájezdů chráněny. (Celý příspěvek…)
Všechna mezinárodní regionální letiště v Česku zaznamenala v prvním pololetí úbytek odbavených cestujících. Největší propad nastal na letišti v Pardubicích, kterým od ledna prošlo o 56 procent méně lidí než za stejné období loni. Pokles
zhruba o sedminu hlásí letiště v Brně a také v Mošnově na Novojičínsku. Hlavní příčinou je hospodářská krize a úbytek letů.
Nejlépe zvládá krizi 14. Srpen 2009 / Nezařazené
Evropská komise rozšířila seznam leteckých společností, které z bezpečnostních důvodů nesmějí létat do žádné ze zemí Evropské unie, o šest firem z Kazachstánu a všechny letecké společnosti ze západoafrického Beninu. Na takzvané černé listině se nově ocitla i thajská One Two Go Airlines a ukrajinská Motor Sich Airlines. Seznam aerolinií, které mají zakázaný provoz v rámci Evropské unie.
Zhruba 3 měsíce poté, co Švýcaři zrušili kontroly na hranicích, se rozhodli v rámci Schengenu omezit také kontrolování na letištích. S platností od 29. března by tak ani Češi neměli být podrobeni výraznějším kontrolám než v jiných evropských zemích. Na hranicích však nadále zůstává celní odbavení, protože Švýcarsko nebude ani poté členem Evropské celní unie.
Letiště Ruzyně tak přesunulo lety do Švýcarska na Terminál 2.
Britská správá letišť (BAA) musí prodat londýnská letiště Gatwick a Stansted a jedno ze dvou velkých letišť ve Skotsku. Rozhodl o tom antimonopolní úřad, majitel prý brání konkurenci a poškozuje cestující i aerolinie. Ty si už na postavení BAA stěžovaly. Letiště v Aberdeenu a Southamptonu si španělský majitel BAA – firma Ferrovial – může ponechat.
Pro mnohé klienty jsou tato letiště dostupnější, parkování bývá zadarmo a občerstvení před odletem je levné. Alespoň ve srovnání s cenami na Ruzyni.
Počet cestujících, kteří prošli letišti v Brně, Ostravě, Karlových Varech, dosáhl 1,017 milionu, což je o dvanáct procent víc než rok předtím. Největší úspěch v pomyslné soutěži zaznamenalo brněnské letiště v Tuřanech. Jeho služeb využilo poprvé v jeho historii přes půl milionu lidí, což je téměř 22procentní nárůst klientely.
Ze silné regionální čtyřky ztrácelo pouze letiště v Pardubicích, když s 86 tisíci klienty meziročně ztratilo sedm procent. (Celý příspěvek…)
Ve středočeském kraji vznikne za tři roky další mezinárodní veřejný airport,který má postupně odbavit až 3,5 milionu cestujících ročně. To je třikrát víc ,než se původně předpokládalo. Projekt, který investiční skupina Penta předložila začátkem měsíce úřadům, počítá s rozšířením pojezdových drah i výstavbou nové odbavovací haly. (Celý příspěvek…)
Velké letecké společnosti se snaží přilákat před Vánoci více cestujících, informovala dnes ČTK. Kromě přehledu „nekonečných“ nákupních možností v metropolích Evropy a především Severní Ameriky proto nabízejí také slevy letenek, někdy v řádech desítek procent. Do karet společnostem hraje zrušení amerických víz pro české občany.
„British Airways trvale snížily ceny letenek do Spojených států,“ uvedla ředitelka společnosti pro Českou republiku Anna Ingham-Grantová. Základní cena letenky se snížila někde až o 30 procent, tedy zhruba o 2500 korun. Nabídka platí také na lety po Novém roce, firma tak hodlá nalákat cestující na výprodejové slevy, které každoročně po Vánocích rozpoutají v USA nákupní šílenství. (Celý příspěvek…)
Možná jsou Číňané nejpočetnějším národem světa, rozhodně už ale nevlastní největší letištní terminál. Světové prvenství převzal emirát Dubaj, který otevřel na svém mezinárodním letišti Terminál 3 s rozlohou 1,5 čtverečního kilometru, je téměř dvojnásobný než pekingská dvojka – olympijský Terminál 3 na Mezinárodním letišti Peking.
Číňané vedli se svým letištním terminálem o rozloze necelého jednoho kilometru čtverečního. Dubajský terminál má 82 pojízdných chodníků, 97 pojízdných schodišť, osm visutých vlaků a 157 výtahů.
Pohodlně na něm přistane i Airbus A380, z něhož se se vším komfortem může vyhrnout až 880 pasažérů. Dubajští stavitelé s nadsázkou říkají, že je třetí blok letiště připraven vítat i první mimozemské koráby.
Světové letecké společnosti ve velkém bankrotují. Zánik se týká především menších subjektů, které zareagovaly riskantním způsobem na finanční i ropnou krizi v uplynulých měsících a přepravovaly téměř zadarmo. Končí dánský dopravce Sterling, britští XL, SilverJet, MaxJet či Futura. Za oceánem pak problémy ohlásily dokonce čtyři z „velké šestky“: American, Continental, Delta a NorthWest Airlines.
Mnohé společnosti navíc investovaly okolo července do své budoucnosti z obav před ještě vyššími cenami paliva, což se nevyplatilo. Například United Airlines takto přišly o 230 milionů dolarů. Podle výkonného ředitele nízkonákladové společnosti Ryanair Michaela O‘Learyho čeká před vánočními svátky bankrot ještě minimálně pět evropských společností.
články k tématu na jiných serverech
- SkyEurope: Poplach stojí peniaze / etrend.sk
Levné dánské aerolinie Sterling včera na své internetové stránce oznámily, že s okamžitou platností končí svou činnost. Krachem firmy je bezprostředně postiženo 40 tisíc cestujících, kteří si již zakoupili letenky a své peníze nedostanou zpět. Společnost Sterling Airlines A/S má hlavní sídlo v Kodani, ale je v islandském vlastnictví.
Řada nízkonákladových leteckých společností, začala od svých cestujících vybírat poplatky za zavazadla. Z těchto poplatků jsou vyjmuty zavazadla příruční. Mezi takto zpoplatněné lowcost aerolinky patří Ryanair, Aer Lingus a od 1. října i easyJet. Důvod tohoto opatření? Nízkonákladové aerolinie chtějí takto bojovat pro stále se zpožďujícím se letům. Logika je jasná, čím méně zavazadel, tím rychleji bude letadlo odbaveno a tím je menší pravděpodobnost, že takto nabere zpoždění.
U easyJet zaplatí každý cestující 2 libry, kabinová zavazlad do velikosti 55 x 40 x 20 centimetrů zůstanou zdarma. Že Vám ve výčtu chybí SkyEurope či Smart Wings? Tak věřte, že tyto lowcost aerolinie žádné zpoplatnění zavazadel nechystají, takže získávají v tvrdém konkurenčním boji jistou výhodu.
Vláda Spojených států v těchto dnech doporučila Američanům, aby nevyužívali služeb leteckých společností v Indonésii. Toto doporučení je způsobeno sérií několika leteckých neštěstí, k nimž došlo v průběhu uplynulých měsíců – naposledy v březnu, kdy se v areálu letiště vzňal letoun Boeing 737 a při požáru přišlo o život 21 lidí. Indonéské úřady poté provedly inspekci u všech tamních leteckých dopravců a zjistily, že všichni do jednoho zanedbávají bezpečnostní předpisy.
Doporučení lze jistě vznést i na české cestující. Takže až budete v Indonésii, nezapomeňte na tuto informaci.
Čína chce v Tibetu postavit nejvyšší letiště na světě. Letadla mají přistávat v nadmořské výšce 4.300 metrů. Ochránci Tibeta se obávají, že výstavba takového letiště přispívá k likvidaci místní kultury i samotného tibetského národ. Peking naopak tvrdí, že pomáhá rozvíjet zaostalý region.
V Tibetu jsou v současnosti tři letiště, poslední přitom bylo zprovozněno vloni v září na jihovýchodě tohoto autonomního regionu, tedy jen 2 měsíce poté, co byl zahájen provoz nejvyšší železnice na světě spojující čínskou metropoli Peking s tibetským hlavním městem Lhasou.