K výše uvedeným číslům je však potřeba také poznamenat, že zároveň klesá ve světě počet přepravených cestujících v letecké dopravě.
Nejčastějším důvodem ztráty či poškození zavazadla (52 %) je chybná manipulace se zavazadlem při tranzitu (přestupu) na letišti, druhým nejčastějším důvodem (16 %) je chybné naložení zavazadla při odletu na začátku cesty a třetím nejčastějším důvodem problémů (13 %) je problém chybného zavazadlového lístku na
zavazadle či problém zavazadla z hlediska bezpečnostních předpisů. Z průzkumu Sdružení evropských center spotřebitelů (ECC-Net), zřízeného a spolufinancovaného Evropskou komisí, vyplývá, že jako nejčastější důvody reklamací pasažéři uvádějí právě problémy se zavazadly (33 %), dále zrušení letů (26 %) a zpoždění letů (16 %).