Problémy SkyEurope: otázky a odpovědi

Slovenská nízkonákladovka SkyEurope na sebe před pár dny vyhlásila bankrot a soud v Bratislavě jí přiznal ochranu před věřiteli. V souvislosti s těmito potížemi SkyEurope vás napadne mnoho otázek, zkusme si zodpovědět na ty nejčastější.

Ovlivní současný režim »ochrany před věřiteli« cestující SkyEurope?

Není překvapivé, že SkyEurope tvrdí, že zákazníci aktuální potíže vůbec nepocítí a všechny lety mají proběhnout beze změn a cestující se nemají čeho obávat minimálně na dobu 3 měsíců. Pokud jste zaznamenali případ zadrženého letadla SkyEurope na francouzském letišti Orly, asi tomu také nebudete věřit.

Co vlastně znamená »ochrana před věřiteli«?

Soudem schválený stav společnosti. Dodavatelé dostanou zaplaceno, ale věřitelé nemohou požadovat úhradu dluhů vzniklých v minulosti. SkyEurope tak získá čas k ozdravení. To ale může trvat i devět a půl měsíce.

Znamená to, že SkyEurope v dohledné době zkrachuje?

Vyloučit to nelze. Restrukturalizace na kterou SkyEurope nastoupil může skončit zdarem i nezdarem.

Mám se bát, pokud už mám koupenou letenku? Mohu žádat peníze zpět?

Pokud už letenku máte, není třeba panikařit. Aerolinky zatím plní své závazky vůči cestujícím. Vrácení peněz je možné až ve chvíli, kdy je let fakticky zrušen.

Jak mám postupovat ve chvíli, kdy společnost nesplní své závazky?

Na zákaznickém centru SkyEurope máte právo si přebukovat let na jiný nejbližší možný termín nebo vámi zvolený termín, anebo žádat vrácení hotovosti. Když neuspějete, řešte to přes Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci. V případě, že jste platili kartou, máte možnost peníze získat přes vaši banku. Ta pak bude tuto pohledávku vymáhat po bance letecké společnosti.