Letíme za oceán: Odbavení skrze mobilní telefon rychle a jednoduše

Boj proti dlouhým frontám na letištích nutí letecké společnosti zavádět stále nové služby, které mají za cíl jediné: dostat cestujícího do letadla v rekordním čase. Přežitkem jsou nejen odbavovací haly, ale dokonce i on-line letenky vytisknuté doma. Lidé často nemají přístup k tiskáně, kde by si letenku vytiskli. Ano, pravdou je, že kopírovací služba s tiskárnou je v každém větším městě.

Proto již přes rok funguje u některých leteckých společností „check-in“ přes mobilní telefon, ale až nyní mluví letečtí dopravci o nutnosti propojení celosvětového systému. Německá Lufthansa jako první umožňuje mobilní odbavení na mezinárodní trase Frankfurt – Vancouver.

Dosud odbavování přes mobilní telefon nabízely jen vnitrostátní či soukromé aerolinky jako Delta, Continental či American Airlines a JetAirways. V Evropě pak velikáni Air France-KLM, British Airways nebo Lufthansa. Pouze však na evropských spojích a v rámci vlastní společnosti. Nyní přichází průlom v podobě zaoceánského projektu německé aerolinky.

Cestujícímu tak nyní stačí mobil s internetem. Na stránkách vybraných společností si koupí letenku přes on-line systém, který mu následně zašle specifický dvojrozměrný čárový kód. Na letišti pak dotyčnému stačí přiložit kód do speciálního přístroje a může letět.

Pomocí mobilního telefonu si můžete vyřídit celý proces od rezervace po odbavení kdykoliv a kdekoliv.